Home » » “Mati Pucuk” Punca Isteri Hilang Rasa Hormat Pada Suami

“Mati Pucuk” Punca Isteri Hilang Rasa Hormat Pada Suami

qw
“Mati Pucuk” Punca Isteri Hilang Rasa Hormat Pada Suami| Suami adalah ketua dan pemimpin rumah tangga maka wajar sekali dia dihormati,malaH islam sendiri mewajibkan seorang Isteri menghormati suaminya dalam segala hal selagi tidak bertentangan dengan syarak.
Namun apabila di lihat di keadaan sekeliling sudah semakin ramai isteri yang besar kepala,malah berani pula melawan kata suami ibarat mereka lupa bahwa syurga seorang isteri berada tibawah tapak kaki suami.
Tidak di nafikan terdapat beberapa isteri yang terang terang menunjukkan sikap tidak hormat pada suami,pun begitu perkara ini berlaku atas beberapa sebab antaranya adalah
-Suami yang tidak menjaga tingkah lakunya di depan isteri
-Tidak menghormati isteri
-Memberi isteri makan yang dibeli dengan duit haram
Selain dari pada ketiga sebab di atas kepuasan seks juga mempunyai peranan yang sangat penting.
Dalam keratan keratan “sihat” di ruang akbar tempatan berkata ” suami lemah tenaga batin punca isteri 3 kali lari dari rumah”.
Umumnya naluri manusia baik lelaki mahupun perempuan sentiasa tertarik dengan keseronokan namun dalam kajian ilmiah menunjukkan semakin ramai isteri yang menderita dalam diam,ditinggal terkapai oleh suaminya yang gagal menghanyutkan isteri kekemuncak banjir perhubungan.
Nampak remeh namun apabila perkara ini berpanjangan inilah sebenarnya punca isteri bersikap dingin yang membawa rasa hormatnya hilang kepada suami.
Sesiapa pun wanita akan kecewa apabila harapan bersama menikmati detik syurga duniawi hasil keampuhan belaian suami berkecai ,menuyusplah bisikan setan untuk menanam benih benih kebosanan dan rasa kecewa.dari perasaan itu muncul pula mekanisma yang mengubah perasaan isteri menjadi sekujur batang pisang yang hanya sebagai penancap keris alat pelampiasan nafsu suami kemudian suami pun mengeluh kenapa isterinya bersikap dingain.
Jangan terlalu cepat menilai isteri kenapa hilang rasa hormat dan bersikap dingin kepada suami cuba anda para suami selami isteri yang mempunyai sembilan nafsu dan satu akal,cuba anda meraba kedalam mencari kelemahan diri sebagai suami.
Jangan disebabkan anda memiliki kuasa peto keatas isteri bukan bermakna anda sesuka hati menitik beratkan punca permasalahan pada mereka.kalau bukan karna mati pucuk mungkin sebab anda membela betina lain.inilah antara sebab kenapa mereka hilang rasa hormat.
INFO TAMBAHAN
Dr Berger dan Deborah dalam bukunya BioPotency telah membuat beberapa saranan mengenai cara mengelakkan terjadinya lemah tenaga batin, antaranya:
1- Kurangkan memakan daging berlemak, telur, susu, ais krim, mentega dan keju.
2- Kurangkan menggoreng makanan, lebih elok ianya dipanggang atau direbus.
3- Lebihkan memakan ikan.
4- Kurangkan memakan makanan yang masin atau makanan yang diproses.
5- Makanlah banyak makanan yang segar, buah-buahan, sayur-sayuran serta bijiran segar.
6- Bersenamlah selalu selama 20 atau 30 minit sekurangnye 3 kali seminggu.
Dipetik dari kumpulan doa Ustaz Abu Nafis – HasnulHadiAhmad.Com.Doa Dan Amalan Mencegah Mati Pucuk Atau Lemah Tenaga Batin
1. Afdhal sesuatu perkara hendaklah dimulakan dengan bismillah. Dan seterusnya membacaSurah Al-fatihah:
2. Kemudian membaca potongan ayat Al-Quran Al-Karim didalam Surah Al-Anbiyaa’ ayat 30:
3. Langkah yang seterusnya menadah tangan sepertimana untuk berdoa’ kepada Allah Ta’ala, lalu membaca kalimah ini:
4. Kemudian tepukkan kedua belah tangan ke belakang tulang sulbi menurun kebawah dalam keadaan duduk separuh atau berdiri tegak.
Lebih afdhal amalkan amalan ini selepas solat subuh dan sentiasalah beristiqamah, semoga dengan amalan ini dapat menghindari dari penyakit-penyakit batin insyaAllah, dan apa yang dihajati akan diperkenankan oleh Allah Ta’ala, kerana ayat-ayat Allah ini adalah penawar,sesungguhnya sebaik-baik penawar kepada penyakit ialah ayat-ayat suci Al Quran. Sudah tentu juga, sebaik-baik penyembuh ialah Allah SW

0 comments:

Post a Comment

Contributors

Powered by Blogger.